Nytt kontor

I dagens kontordiskusjoner florerer det mange begreper: cellekontor, åpent landskap, free seating, aktivitetsstyrte kontorer osv. Jeg er overbevist om at det er du og bedriften din som er best egnet til å avgjøre hvilken type innredning og utforming som passer for dere – både totalt og avdelingsvis. Her får du 6 tips til planlegging av nytt kontor.

  1. La deg motivere og inspirere – du finner mye informasjon og inspirasjon på nett

  2. Skaff deg innsikt om bedriftens behov og arbeidskultur. Hva er viktig for dere som helhet?

  3. Hvilke typer arbeidsoppgaver utfører de ansatte? Samarbeid på prosjekter eller individuelle oppgaver?

  4. Hva er viktig for den enkelte ansatte? Trenger dere stillerom for konsentrert arbeid? Har dere behov for felles arealer med rom for kreativitet?

  5. Når du har tilegnet deg oversikt over arbeidsmiljøet deres, bruker du denne kunnskapen til å lage en skisse av det perfekte kontoret.

  6. Til slutt: sett form og farge på arbeidsmøbler og miljø.


Det handler altså om å skaffe innsikt i bedriftens arbeidskultur, og dermed skape ditt neste kontor basert på denne innsikten.

Ønsker du konkrete tips for bedriften din? Last ned ”Skap et kontor de ansatte vil elske” og les om hvordan vi kan hjelpe deg å analysere bedriftens behov.

Last ned gratis e-bok: SKAP ET KONTOR DE ANSATTE VIL ELSKE!